2017. május 31., szerda

Nem is olyan nehéz tortát sütni! - Csokis-sósmogyorós torta 1-2

Totál azt hittem, hogy tortát készíteni nagyon nehéz, pedig nem. Na jó, amiket készítek, nem is olyan szépek viszont finomak!
A reggeli kávémhoz mindig kell valami édes, ezért állandóan sütök, mostanában vagy muffint vagy tortát. Most már mindkettő elég gyorsan megy, általában amíg a gyerek este az apjával fürdik megkeverem a tésztát, és be is dobom a sütőbe.
A másik dolog, amit fontosnak tartok megjegyezni az édességekkel kapcsolatban, az az, hogy hiába eszem minden nap, elég drasztikus fogyásnak indultam. Két dolgot okolok ezért, az egyik az itthon sütött kenyér, adalékmentes lisztből, a másik, hogy a sütikbe nem használok cukrot, ill nagyon minimálisat, ha kell, de édesítőt sem!* (forrásaimat szívesen elárulom üzenetben) Akkor kezdtem ezeknek igazán utánanézni, amikor fiam egyéves "majdnem minden mentes" szülinapi tortáját tervezgettem (amiből végül jól nem is evett)
Nem rizsálok tovább, jöjjön a csokis-mogyis torta, két változatban.

Hozzávalók:
Tésztához:
(én a muffintészta alapreceptet használom)
2 tojás
kb 3 dl tejföl
kb 10 dkg vaj
kb 25 dkg liszt
2 tk sütőpor
 ízlés szerint néhány marék aszalt datolya
kakaópor
ízlés szerint étcsokoládé darabák (elhagyható, én még nem is raktam bele, de tuti jó))
Krémhez:
1. változat:
sós mogyoró
mascarpone
1 tábla fehér csoki
vanília (őrlemény, kivonat stb)
Tetejére:
 kb fél tábla fehér csoki
sósmogyoró
2. változat:
sós mogyi
mascarpone
szőlőcukor/cukor
vanília
Tetejére:
kb fél tábla étcsoki
sós mogyi

Mind a két változat nagyon finom, a krémet és a tetejét tetszőlegesen lehet kombinálni, de az étcsokis-sósmogyis szórás a tetején szerintem mindent visz :)



Elkészítés:
Nekem van egy jó kis aprítóm, azzal csinálok mindent. A tésztához a datolyát (figyeljünk, nehogy magos legyen, mert majdnem sikerült megmakkantanom a gépemet, kattog is azóta :( ) Szóval a datolyát minél jobban felaprítjuk, szoktam mellé tenni egy kis lisztet, hogy ne ragadjon és jobban vigye a gép. A vajat megolvasztjuk,  és a tészta kellékeit összekutyuljuk, (tojás, tejföl, vaj, liszt, sütőpor, datolya, kakaópor) a lényeg, hogy elég sűrű masszát kapjunk. kivajazott csatos tortaformába simítsuk bele, előmelegített 180 fokos sütőben süssük, tűpróbával ellenőrizzük.
Közben aprítsunk fel egy nagyobb adag mogyorót, ezt keverjük jól össze a mascarponéval, amibe vagy a felolvasztott fehércsokit vagy a cukrot tettük, plusz a vanília. Majd egy kisebb adag mogyit is aprítsunk de tegyük mellé az ét vagy a fehér csokit, ezt nem kell finomra aprítani, jó lesz darabosan, ez kerül a tetejére.
Ha a tészta megsült, hagyjuk kihűlni, én gyakorlatilag nem bírom kivárni. Vágjuk félbe. A tortaforma aljába csíptethetünk egy sütőpapírt, hogy később könnyebben kicsúsztathassuk. Helyezzük vissza a csatos formába a torta alját, kenjük rá a krém kb 3/4-ét, rakjuk rá a tetejét, majd a maradék krémet, szórjuk rá egyenletesen a durvára tört csokis mogyit, picit nyomkodjuk rá, és mehet is a hűtőbe. Minél többet pihenjen, de igazából második vagy harmadik napra lesz igazán finom!
Jó étvágyat!


* A datolyában ugyanúgy cukor található, viszont természetes, nem finomított formában.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése