2017. június 11., vasárnap

Nagyoncsokis-pisztáciás torta

Közkívánatra a pisztáciás változat 💚

Tulajdonképpen majdnem olyan, mint az előző sósmogyis tortám, picike változtatásokkal.

Hozzávalók:
Tésztához:
(én a muffintészta alapreceptet használom)
2 tojás
kb 3 dl tejföl
kb 10 dkg vaj
kb 25 dkg liszt
2 tk sütőpor
 ízlés szerint néhány marék aszalt datolya
kakaópor, nekem igencsak beleborult, de nagyon jó lett
Krémhez:
pucolt pisztácia (ízlés és pénztárca szerinti mennyiségben)
mascarpone
vanília (őrlemény, kivonat stb)
cukor, szőlőcukor
Tetejére:
étcsoki fél-1 tábla
10-15 szem pisztácia
kókuszzsír



Elkészítés:
A datolyát aprítóban, pár kanál liszt hozzáadásával minél apróbbra darálom, de előtte csekkolni kell, nehogy mag legyen benne. Aki akarja 5-10 deka cukorra kiválthatja. A vajat felolvasztom, abba kerül minden más nedves hozzávaló, jól összekeverem habverővel. A száraz alapanyagokat is, majd összedolgozom az egészet, és kivajazott csatos, 18-20 cm-s formába töltöm. Egy kicsit keményebb tésztát kapunk, szét kell kenegetni, és 160-180 fokon sokáig sütöm, tűpróbával ellenőrzöm.
Amíg sül a tészta, a pisztáciát nagyon finomra őrlöm. Én azt csináltam, hogy egy kevés barnacukrot karamelizáltam, és rádobtam a pisztáciát is, hátha a hő hatására jobban kijön az íze. Aztán ment bele a mascarpone, próbáltam feloldani sűrű kevergetéssel benne a karamellt, több-kevesebb sikerrel. Persze lehet, hogy előre kellett volna ezt a műveletet, és úgy ledarálni, karamellel együtt. A krémbe kevertem még ízlés szerint szőlőcukrot és sok vaníliát.
A tortalapot ketté vágtam, szerencsés megvárni, hogy kihűljön. A krém 3/4-ét rákentem, majd rá a felső tortalap, arra a maradék krém, majd a meghagyott pár szem pisztáciát durvára törtem, rászórtam. Aki nem akar szórakozni a piskóta kettévágásával, sütheti tepsiben, laposabbra, és a krémet csak a tetejére kenheti. Egy kicsit hűtőbe raktam az egészet, hogy dermedjen, addig az étcsokit összeolvasztottam egy ek kókuszzsírral, és a tetejére csorgattam. Ez a lépés kiváltható azzal is, hogy a pisztáciát a csokival együtt darálom durvára, és csak rászórom a torta tetejére. Fontos, hogy minél többet pihenjen a hűtőben, igazából másnap, vagy később lesz nagyon finom.
Jó étvágyat!
Ha elkészíted, örülök, ha megosztod a tapasztalataidat és/vagy küldesz képet :)

Drófi

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése