2016. október 13., csütörtök

Csokis banános muffin :)

Biztos nem én találtam fel a spanyol viaszt ezzel, de ma banános-csokis muffint sütöttem. Kell az idegeimnek a csoki. :)

Az egyszerű muffin alapreceptet* variáltam át kicsit. Ami a liszteket illeti, nem bírtam ki, hogy ne tegyek bele egy kis teljes kiőrlésűt, és zablisztet, na jó, egy kis bl 122-t is, csak hogy ne legyen annyira egészséges. Bár elvileg ez a nagyobb sikér tartalmú lisztet jelöli. Kicsit kevesebb cukrot raktam bele, (már csak finomítatlan nádcukor van itthon) mert a tésztába kevertem a banánt, kisebb nagyobb darabokban, csak úgy nagyjából összetörve. Volt itthon egy icipici maradék túró, azt is beleraktam. Két banánt törtem bele krumplinyomóval, de elbírt volna többet is.

Állítólag a jó muffin recept titka, hogy a nedves, és száraz összetevőket külön-külön keverjük össze, nos én nem tudom hogy tényleg ettől jó-e, de mindenesetre így legalább két edényt is összepiszkolhatok. De semmi gond, amióta kaptam az ikejából csodalapátot, maradéktalanul ki tudom szedni a krémeket az edényekből, könnyebb mosogatni, és a szívem sem fáj az edényben maradt finomságokért :)
Fotóm nincs, mert reggelre, amikor lehet rendes fényben fotózni, mind elfogyott!

*Muffin alaprecept egyszerűen:

12 darabhoz írják, de nekem megvan 16-18 darab is, mert úgyis telerakom egy csomó mindennel.


Száraz összetevők:

25 dkg liszt
2 teáskanál sütőpor
10 dkg cukor

Nedves összetevők:
2 tojás
3 dl joghurt (tejföl is jó, ha más nincs vagy tej arányosan, hogy ne folyósítsd el nagyon)
0,8 dl olaj vagy 10 dkg olvasztott vaj (vajjal sokkal finomabb!)


Előbb külön-külön kevered be a szárazat és a nedveset, majd összekutyulod, a banánt és a túrót én a nedves részbe tettem. A kisebb-nagyobb étcsoki darabokat is belekutyultam. Egy formába egy púpos evőkanálnyi tészta szokott férni.

180 fokon, előmelegített sütőben kb 20-25 perc, ezt írják. A mi sütőnkről lekoptak a fokok, úgyhogy én csak tippelni szoktam.

Tipp:

1. Szerezz egy ilyen lapátot, mer' nagyon jó :) Én még a pörköltet is ezzel kotrom ki! (Képet lásd alább)

2. Én nem szeretem a műanyag dolgokat, de végül ennél a muffin formánál maradtam, nagyon egyszerű és kényelmes, na meg szép rózsaszín. Szintén ikeja, kétszer 9 darabot vettem.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése